maanantai 9. tammikuuta 2017

VERKKOKAUPAN MAINONTA

TAVOITE: Osaa suunnitella markkionointiviestintä kampanijan, jolla tavoittaa parhaiten kohderyhmän. Ymmärtää uutiskirjeen merkityksen ja osaa käyttää uutiskirjeen laadinta ohjelmaa. Osaa laatia kuvitetun uutiskirjeen ja siihen linkietyt tuotteet. Osaa tehda AdWords mainoksen ja kohdentaa sen.

MATERIAALIA:
Digimarkkinoinnin tulevaisuus
Pienen budjetin FB mainontaa

-----------------------------------------
TEHTÄVÄ 1: Suunnittele markkinointiviestintä kampanja, jolla tavoitat kohderyhmäsi parhaiten.

1. Kerro ketä kampanijalla tarvoitat?
2. Tee kauppaan ajankohtainen kampanija OHJE

3. Toteuta kaikki KOLME banneria kampanijasta kauppaasi ja laita samat myös WordPressiin
4. Tee Mainos myös Google Adsiin (älä julkaise ota kuvat)
P
ALAUTUS:  linkki verkkosivujen ajankohtaiset kampanijat sivulle, jossa mainokset + kuvaruudun kaappaus toteutetusta Google Ads

-------------------------------
TEHTÄVÄ 2 UUTISKIRJE

Lue uutiskirjeestä. Voit käyttää halutessasi muutakin materiaalia


A.
1. Laita blogiisi ajatuskartta tai kirjoitus aiheesta "Uutiskirje verkkokaupanmarkkinointi välineenä"
2. Kirjoita ajatuksia, miten voit käytää uutiskirjettä omassa verkkokauppassasi.

B.
Suunnittele asiakkaillesi uutiskirje käytä laadintaan  mailerLiten (toimii koulun sähköpostilla, ei gmaililla). OHJE

Ellet saa mailerLiteä toimimaan koeta sen sijaan mailchimp - online työkalua

Mitä? Tuotemarkkinointia mukaan, kuvien kera (toimivat LINKIT KUVISTA kauppasi tuotteisiin)

Laita uutiskirjeen jakolinkki blogiisi ja kirjoita myös suunnitelmasi näkyville (mitä, miten ja millainen)



PALAUTUS:
  1. Suunnitelma kampanijasta
  2. Linkki verkkokapuan kampanijaan.
  3.  Google Ads (kuvaruudun kaappaukset hakusanoista ja kohdetanmisesta), sekä niiden ulkoasuista
  4. Ajatuskartta Uutiskirjeestä, miten uutiskirjettä voi käyttää.
  5. Uutiskirjeen jakolinkki, josta voi testata sen toimivuutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti